2014. január 4., szombat

Napi rutin,avagy-takarítás,sütkérezés,na meg a meglepetés!


Akárcsak a tegnapi nap,a mai is fárasztó volt,mint mindig.Az állatokhoz mindig időbe felkell kelni.A minden napi rutinhoz beletartozik a reggeli is.Ez a tyúkoknál se külömb:
Minden reggel 2 ilyen serpenyőnyi búzát kapnak.Mostanában nem kapnak tápot,meg egyéb kiegészítőt,mert nem tojnak.Pedig odavannak a tojótápért.Dehát,valamit valamiért!



Szépen egybegyűlnek mint egy csapat,és várják a reggeli adagjukat.
.

Nem bíznak semmit a véletlenre,miután kiadtam nekik,azonnal nekilátnak enni.


Egyszer csak fejembe vettem hogy kikéne pucolni a tyúkólat.Nem sokat teketóriáztam,megcsináltam.De előtte gondoltam megint egy nagyot,és kihajtottam a tyúkokat a kertbe.Gondoltam had kapirgáljanak,addig se lesznek útba.Annyira örültek neki,szinte már futottak befele.Volt amikor szétszéledtek,volt amikor egy csapatba tömörültek,és úgy küzdötték átt a szántott földet.Persze a kerítések mentén füves a kert,ott vannak virágok,és gyömölcsfák is.
 Meglátogattam mamám barátnőjét is,aki libákat és tyúkokat tart.Mint tavaly is megmondta hogyha kelnek kislibák,akkor ad kettőt.Sajnos nem tudta beváltani  ígéretét,mert Ilus télen tojta le tojásait,és megfagytak.A zord havas szeles idő az nem volt elég,még a gúnár is rátett egy lapáttal.Mindig piszkálta a fészekben,sose hagyta nyugodni.Elhatározták hogy ebbe az évbe máshol lesz a gúnár,de Ilus még nem tojt.Remélem csak összejön.Szintén ott még készítettem képeket a szomszéd tyúkjairól is.Egy kopasznyakú is van közöttük.
Libák:

 A szomszéd tyúkjai:

Ti is tartatok libákat?Esetleg valakinek tapasztalata?
Mivel már említettem hogy egy jó hónapja nem tojnak a tyúkok,ezért nagyon elkeseredtem.Bár nem csodálkozok,hiszen hideg időbe egyszer se tojtak még.De tegnap végre megtört a jég.Egyik japántyúkunk elült,és tojt egy szép tojást.
A mi tyúkjaink a kertbe:

3 megjegyzés: