2014. március 30., vasárnap

Tavasz örömei

Végre hivatalosan is beköszöntött a tavasz.Jó 3 hete megint nem tudtam írni,de most levázolom a hét eseményeit.Múltkori bejegyzésembe említettem a kotlósomat,aki március 7.-én megkotlott,és megültettem.Minden évbe ültetek,és sikeresen ki is szoktak kelni a csibék.Mivel ezt a kotlóst osztálytársam szedte össze az utcán,és úgy kaptam meg,nem tudtam hogy ez az első,vagy a második csibenevelése-e.A szomszédos faluból kaptam 20 db tojást,amiből 16 db-ot aláraktam,és a magunkéból is hármat.A tojásokat aracuána,kopasznyakú,és wyandotten tyúkok tojták.Örültem is neki mert szép fajták.Rá egy hétre az ajtóba voltak a tojások.Valahogyan kilöködte a tyúk,és azokat elvettük alóla.Maradt alatta 11 db.Nagy lelkesedéssel vigyáztam rájuk.Épp 28.-án volt a kelési idejük,de nem történt semmi se.Most szombaton,29.-én meg kikelt egy csibe,aki egy fekete kopasznyakú lett.A többit megnéztem egy tál kéz meleg vízbe,de egyik se mozgott,muszáj volt kidobálnom őket.Mind záp volt,kivéve egy,de abba is bent fulladt a csibe.Ennek az egynek viszont nagyon örülök.Nem hibáztatom se magamat,se a tyúkomat.Nem tehetünk arról hogy nem látunk bele a tojásba.Inkább azt a kakast hibáztatom amelyik nem volt a szomszéd faluba ezek szerint aktív.Nyár már nincs olyan messze,addig még úgy is fog a japán tyúkjaim közül is megkotlani.Addig is vigyázok erre az egy ékességre.Először úgy volt hogy egy kis ideig dobozba lesznek,de nem volt doboz,így az üres nyúlketrec egyik fakkjába szállásoltam el őket.Itt jobb helyük van szerintem,mint ami a dobozba lett volna.Leszedtem csőréről azt a kis sárga bütyköt,és megitattam,utána beleraktam a tálba,és elkezdte csipegetni a darát.Isteni csoda ez a csibe.Legalább van egy kopasznyakúm is.
(28.-án,félig megszáradva)

 (Kotlóssal)
 (Mostani helyük)

     
Ezen kívül a kertel is volt némi küszködés.Hetekig vártunk egy jó esőre,beáztatta volna a csontszáraz talajt.Szó szerint olyan kemény volt a föld,mint egy szikla.Eső után pár nappal Jocó megrotálta a földet.Mama elvetett 4 sor borsót is.Most ismét száraz a talaj,de legalább a kert rendbe van.Hamarosan én is úgy mint tavaly,jelölök ki egy kis földrészt,és oda fogok ültetni.Kertbe és az udvarba is a fák/virágok is bontogatják szirmaikat.
(Kulcsvirágok)
 (Szilvafa,a teteje nem fért bele a képbe)
(mögötte akácfa van)
(Szilvafa virága)     
                                                                                                                                                             
 (Egyik fiatal barackfánk,ilyenből egy sorba van 5)

 (Szomszéd aranyesőse.Sajnos az enyém még meg sem közelíti ezt)
(Mostani aranyesőm,nárciszok,és rózsabokor)
(Terasz melletti kiskert)
(A liliomom sokat nőtt)
 Az egyre jobb időnek köszönhetően kiraktuk a muskátlikat is.Szerencsére nem fagytak meg télen az istállóba.Ma sikerült lekapnom a faluba megérkezett vadászó fecskét is.(biztos van több is,csak még nem láttam őket)
A tyúkok is megvannak,élnek virulnak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése