2014. február 9., vasárnap

Minden összejött

Hát,hogy is kezdjem...Ez a hétvége is tartalmasan telt,tehát minden összejött.Ismét volt kakasvágás.Mikor még kezdtem beindíttani a blogomat,akkor a legelső cikkekben,témákban írtam róla hogy van 6-8 kakasunk,és azokból csak 2 japán és 1 szerencsés maradhat meg.(A szerencsés egy vörös,sárgás kakaska,akit úgy említettem hogy kedvenc,mert saját nevelésű)Abból a 6-8-ból már csak 4db van.Tegnap sikerült levágni egyet,és kiválasztottam a szerencséset,ami a 2 japán kakassal megmaradhat.
Ő feküdt kés alá:

Ezt a kakast még Jocónak a volt lakhelyéről,a volt szomszédjától sikerült beszerezni ingyen (tojásba kaptam).A volt szomszédja foglalkozott itáliai szárnyasok tenéysztésével,és tenyészpároktól kaptam a tojikat.Azóta kiírtotta mindet.Tavaly,2013-ba megült 3 japántyúkom egyszerre különböző helyeken és akkoriban még tetszettek az itáliai tyúkok,kakasok,és megmondtam Jocónak hogy szerezzen be a szomszédtól 10 tojást.Hozott is,de nem annyit amennyit mondtam,hanem a dupláját,20db-ot.Nagy boldogsággal japik alá pakoltam,de a 20-ból csak 10 kelt ki.Ahogy felnőttek,3 volt olyan ami nem nézett ki itáliai csirkének,és találgattam hogy milyen fajtájúak lehetnek.Ahogy felnőttek,abból a háromból 2 fektés,sárgás,enyhén lilás árnyalatú tyúk lett,és ez lett egyedül kakas.A maradék 7-ből kettő lett itáliai tyúk,eggyik ezüst,másik vadas színű.A többi ezüst színű kakas lett.A kakasokból egyet tudtam eladni egy állatvásáron,arról azóta se tudok semmit se,lehet megették,ki tudja.A maradék 4-ből egyet adtam a Jocónak,és a másik hármat levágtuk.Most csak két itáliai tyúkocskám van,mindkettő szép fehéret tojik.Az ezüst színű kicsit vadabb(félősebb),gyorsabb,a vadas színű olyan szelíd mint egy birka.
Végeredmény ez lett a kakasból:
Itt volt a hétvége,nagyjából ráértem,nekiálltam összeszedni,kicsit takaríttani az udvart.A teraszt sikerült felmosnom,megcsinálnom,+vele együtt a kutya helyét is,ami a teraszon van a sarokba.Elég kis eldugott,deszkás teteje van,amit összehajtott ponyvával,és régi hosszú takarásra való ronggyal fedtem le,az alja kivan bélelve régi ruhákkal,buha régi szakadt takaróval.tehát olyan dolgokkal amik nem kellenek.Oda szél,huzat nem jut be,mert egy ősrégi éjjeliszekrény féleség,és egy szintén ősrégi cipőtartó veszi körül oldalról.
Rámolás közepette így nézett ki,de pakolás után sokkal szebb lett.Majd tavasszal lesz kép róla.(Ez előnytelen kép,csak a pakolás kedvéért lett ilyen,valójában nem így néz ki.)


 

 Szitnén múltkor említettem hogy káosz van,mert közlekedni szinte alig lehetett az ónos eső álltal megmaradt jeges utak,és hó miatt.De szerencsére,röpke 1 hét alatt eltűnt,aminek nagyon örültem,de itt maradt a rengeteg sár.Csupa sár,csupa sár.........



 Alig várom már a tavaszt.Keltetések,feléled a természet,lehet rendbetenni mindent..stb.Az első udvarba a 2 virágos kertet fogom rendbetenni,ami már egészen kihalt.6-7 éve tiszta virág volt mind a kettő,mára már olyan mint egy szteppe.Mamám már nem tud vele folgalkozni,és ideje sincs rá,ezért megfogadtam magamnak,idén kezembe veszem a sorsát.
Most ilyen:(Terasz melletti kicsi kert:itt volt narancssárga liliomom is,csak csőtörés miatt kikellett szedni,de itt van még a nagy rózsabokor is.





Itt a szomszéd ház fala melletti:ahol most 3 tujafa,1 barackfa,rózsabokrok,meg még pár érdekesség,és 1 aranyeső "palánta" uralja a földet.Az aranyesőt 2012-be kaptam anyutól,a sok kudarcom után,hogy egyszer se hajtott ki a földbe ledugott faág.(fa,bokor,virág kereskedésből való)..


Most nem sokat látni belőle mert tavaly körberaktam kerítésdarabokkal,hogy a kutya ne tegye tönkre,de tavasszal megcsinálom.



 Ezen a vasárnapi napon is elkezdett esni az eső.De valami kegyetlen módon.Dörgést nem hallottam,villámlást nem láttam,de úgy esett az eső,mintha dészából öntötték volna.Valóságosan szakadt.Az utcán úgy folyt a víz mintha egy folyó lenne,az ablakból tudtam szemlélődni.

A múlt heti "Ismerjük meg egymást" játékban leírtam magamról hogy még soha nem sütöttem/főztem.De most megtört a jég.Ma elkészítettem életem legelső süteményét,amire nagyon büszke vagyok,és a család szerint is finom és jó lett.Sokat küzdöttem vele,igaz mama az elején segítetett nekem,elmagyarázta mit hogyan kell,utána már tudtam mindent.Csak hétvégente,és ha a suliba szünetem van,akkor érek majd csak rá sütni,de lehet hogy hétköznaponként is valami könnyűt héba-hóba,ha ráérek,csinálgatok.Először még csak a sütés minden csínját bínját szeretném megtanulni,és nyáron,mikor rengeteg időm lesz,akkor a főzésre is áttérek.Elsőnek a Lúdláb süteményt választottam.
Receptje:~4 tojás sárgája(ebből nekem 5 lett), 24dkg cukrot kel kikeverni, 4 evőkanál fekete kávé(kifőzött állapotba), 16dkg liszt, 4 tojás habja(ebből 5-lett) ezeket összekeverjük (kézi mixerrel),és lassú tűznél tepsibe sütjük.A krémhez:15 dkg porcukor, 10 dkg vaj, 15 dkg darált dió,fél deci rum.Összekeverjük,közbe hült már a tészta,és a kihült tésztára rákenjük,csokoládé mázzal bevonjuk.
Félkész,és kész állapotban:









4 megjegyzés:

  1. Én is már nagyon várom a tavaszt, hogy elkezdjen minden feléledni :)
    A sütéssel és a főzéssel nem vagy lemaradva, ezt nekem elhiheted. Míg nem találkoztam a párommal addig nem nagyon érdekelt egyik sem, mert anyukám megcsinálta és mindig adott belőle. Süteményeket meg végképp nem sütöttem mert anyu sem tud így nem volt ki megtanítson. De Zoltánom ráhatással volt rám, így kénytelen voltam beleásni a dolgok mélyébe :) De hozzáteszem, hogy azért azóta is folyamatosan tanulgatok :)

    VálaszTörlés
  2. Szokták mondani "egy rugóra jár az agyunk"..Nagyon köszönöm a tartalmas válaszod,én is igyekszek előre törni a sütéssel és főzéssel.Ezek nekem még csak az első "szárnycsapkodások" voltak. :)

    VálaszTörlés
  3. Én azt mondanám,először érdemes az egyszerűbb sütikkel próbálkozni. Amihez nincsen sok összetevő és nem túl sok lépés legyártani. Mint mondjuk egy répa torta.

    VálaszTörlés
  4. Mr.Pickles köszönöm a válaszod,de én nem érem be sose az egyszerűbbel.Az egyszerű sütik errefelé az almáslepény,meg a különféle kevertek amiket már 1000x ettem.Szeretek változtatni,ezért választottam a Lúdlápat.

    VálaszTörlés